SYMULATOR KAJAKA
Symulator składa się z prawdziwego kajaka wyposażonego w wiosło oparte na przegubie ze specjalizowanym mechanizmem symulującym opór wody podczas wiosłowania.
Kajak zamocowany jest na ruchomej platformie Motion Systems, realizującej „falowanie” kokpitu na wodzie. Cały układ mechaniczny jest zsynchronizowany z treścią filmu i sterowany „interaktywnie” dedykowanym media-serwerem.
Kajak instalowany jest w środku ekranu sferycznego stanowiącego wycinek walca o kącie otwarcia HFOV = 160 stopni. Specjalny obiektyw hemisferyczny pozwala na umieszczenie kajaka wewnątrz walca, bez powodowania cienia na ekranie!
Patrz również na Youtube: symulator kajaka …
SYMULATOR JAZDY MOTOCYKLEM NA ZAKRĘTACH
Symulator demonstruje zjawisko przeciwskrętu w motocyklu tj. balansowanie wirującym przednim kołem podczas pochylania się motocykla na zakrętach przy szybkiej jeździe. Znamy te zjawisko doskonale z wyścigów motocyklowych na żużlu.
Aby motocykl położył się na prawą stronę, motocyklista musi umiejętnie kręcić kierownicą w lewo. Przednie koło stanowi koło zamachowe „quasi-żyroskopu” o dużym momencie bezwładności, napędzane silnikiem elektrycznym. Prędkością koła steruje manetka gazu, jak w prawdziwym motocyklu jeżdżącym po drodze. Prędkość koła przeliczana jest na prędkość motocykla którą pokazuje prędkościomierz.
Celem symulatora jest pokazanie zasady działania przeciwskrętu.
Symulator demonstruje działanie elementów sterowniczych samolotu na przykładzie awionetki. Stanowisko ma formę profesjonalnego symulatora lotu wyposażonego w kokpit z fotelem kubełkowym, pasami bezpieczeństwa oraz z przyrządami sterowniczymi – wolantem, pedałami sterów i przepustnicą.
Obraz realizowany za pośrednictwem jednego projektora laserowego o wysokiej rozdzielczości 4K UHD oraz lustra sferycznego FSR (First Surface Mirror). Ekran sferyczny typu PANADOME COBRA o parametrach: HFOV= 150°, VFOV= 150° i promieniu R= 90cm. Wyświetlacz sferyczny pozwala na otoczenie „pilota” obrazem, co daje efekt wirtualnej przestrzeni i podnosi znacząco poziom realizmu w symulatorze w stosunku do stosownych tradycyjnie płaskich monitorów.
W komplecie systemem nagłośnienia. Fotel opcjonalnie wyposażany w specjalny wzbudnik akustyczny (tzw. ButtKicker), symulujący pracę silnika i drgania samolotu zwiększa realizm symulacji.
Symulatory pseudopilota realizujemy na bazie projekcji 2D/3D z wykorzystaniem profesjonalnego wyświetlacza Cobra Curved Display™ opartego na ekranie typu „panadome” (wycinku kuli). Przestrzeń obrazu stanowi ekran sferyczny o wymiarach: średnica ok. 180cm i parametrach projekcji HFOV 150 stopni, VFOV 66 stopni. Ekran wykonany ze sztywnego laminatu ABS. Projekcję zapewnia projektor 2D/3D o wysokiej rozdzielczości (max. do 4K) oraz specjalizowana optyka sferyczna.
W zależności od rodzaju statku powietrznego – helikoptera lub samolotu, symulator wyposażamy w odpowiednie oprzyrządowanie pokładowe. Na życzenie oferujemy ruchome fotele bądź platformy. W komplecie stacja graficzna z oprogramowaniem W&B do korekcji geometrycznej obrazu.
Oferujemy profesjonalne instalacje symulatorów jazdy samochodem. W zależności od stopnia zaawansowania projektu i budżetu projekcje mogą być realizowane na ekranach monitorów LCD na ekranach sferycznych cylindrycznych panadome bądź na pełnych sferach. Im wyświetlacz bardziej nas „otacza” tym efekt imersji i realizmu symulacji jazdy jest większy. Symulatory wyposażamy w odpowiedni układ fotela kierowcy oraz oprzyrządowanie pokładowe. Na życzenie oferujemy ruchome fotele bądź platformy.
W komplecie dostarczamy stacje graficzne z oprogramowaniem W&B do korekcji geometrycznej obrazu.
SYMULATOR JAZDY „PO PIJANEMU”
Symulator ma za zadanie pokazanie zaburzenia percepcji, koordynacji i czasu reakcji wskutek spożycia alkoholu. W skład systemu wchodzą fotel kierowcy, kierownica, pedały gazu i hamulca oraz monitor o przekątnej 60 cali. Jadący uruchamia symulację i przez określony czas prowadzi samochód w warunkach symulujących jazdę w stanie trzeźwości. Następnie, po wyświetleniu odpowiedniego komunikatu, doświadczenie wchodzi w drugą fazę i zwiedzający prowadzi samochód w warunkach symulujących jazdę przy stężeniu alkoholu we krwi wynoszącym kolejno od 0,5 aż do 2 promili alkoholu.
Kolejne fazy symulacji różnią się m.in. ostrością i rozległością obrazu na monitorze oraz czasem reakcji symulatora na ruchy pedałami i kierownicą.
KOKPITY DLA SYMULATORÓW
Oferujemy profesjonalne kokpity do symulatorów – samolotów, helikopterów, samochodów, pojazdów specjalnego przeznaczenia, pojazdów kosmicznych, stanowisk dla graczy, itd.
Szeroka oferta foteli i pochwytów umożliwia dołączanie bogatego zestawu akcesoriów i wyposażenia – kierownic, wolantów, pedałów, drążków, dźwigni, urządzeń nawigacyjnych, pulpitów sterowniczych, wzbudników akustycznych powodujących kontrolowane wibracje, itd. Dziesiątki różnorodnych opcji konfiguracji kokpitów stanowi o elastyczności RSeats i stawia go w czołówce uprzedzeń symulatorów.
Specjalizowane zintegrowane z ramą fotela wsporniki umożliwiają frontalny montaż monitorów, dookólnego nagłośnienia oraz platform ruchu.
Zapraszamy do Show Roomu Delty !
BUTTKICKER TRANSDUCER – GENERATOR WIBRACJI
ButtKicker to unikalny system akustycznych generatorów wibracji. Układ zamkniętego nisko tonowego przetwornika akustycznego o częstotliwościach 5Hz – 200Hz z magnetycznie zawieszonym ciężkim tłokiem (0,5 kg) jest podłączany do sztywnej konstrukcji symulatora powodując jej drgania. W ten sposób ButtKicker pobudza do drgań fotel lub cały kokpit symulatora, platformy ruchu, a nawet mebli) w kinie domowym – sofy, kanapy, itd.
ButtKicker zapewnia potężne pasmo przenoszenia, jest praktycznie niezniszczalny i nie wymaga konserwacji. Delta jest dystrybutorem systemów ButtKicker na polskim rynku.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego Show Room’u.
TRENAŻER ROWEROWY 3DUrządzenie umożliwia symulację jazdy na rowerze w wirtualnej przestrzeni, realizowanej za pomocą projekcji 3D na ekran sferyczny. Przestrzeń obrazu stanowi sferyczny wyświetlacz typu „panadome” (wycinek kuli) o wymiarach: średnica ok. 180cm i parametrach projekcji HFOV 160 stopni, VFOV 65 stopni. Ekran sferyczny wykonany jest ze sztywnego laminatu GRP. Projekcję zapewniają projektory 3D o wysokiej rozdzielczości (max. do 4K) oraz specjalizowana optyka sferyczna.
INTERAKCJA
Cechą charakterystyczną SYMULATORA ROWEROWEGO 3D jest interakcja trenażera z obrazem prezentowanym na ekranie. Obraz steruje pracą roweru w funkcjach : <start> , <przerwa> , <zatrzymanie> , <obciążenie pedałów wraz z ukształtowaniem terenu> , potęgując dodatkowo wrażenie realizmu jazdy na rowerze. Za pośrednictwem specjalizowanego interfejsu DCS© wraz z początkiem pedałowania lub wyhamowywaniem a także w trakcie jazdy, wraz z ukształtowaniem terenu zmienia się obciążenie pedałów i dynamika ”jazdy”. Urządzeniem wykonawczym regulacyjnym opór pedałów jest mechanizm elektromagnetyczny trenażera stawiający opór pedałom.
Trenażer joggingu z wyświetlaczem sferycznym realizowany za pomocą projekcji 2D/3D z na ekran w formie ściętej kopuły („truncated dome”). Przestrzeń obrazu stanowi wyświetlacz sferyczny fulldome o średnicy 135cm i parametrach projekcji HFOV/VFOV 180 stopni. Ekran sferyczny wykonany ze sztywnego laminatu GRP. System projekcji dostosowany do budżetu inwestora: lustro sferyczne z obrazem średniej jakości bądź dla projektów wysokobudżetowych projekcja HR na bazie optyki hemisferycznej montowanej na projektorze 2D/3D o wysokiej rozdzielczości (max. do 4K).
INTERAKCJA
Funkcję symulacji joggingu stanowi bieżnia z regulowanym kątem pochylenia. Cechą charakterystyczną systemu jest interakcja bieżni z obrazem prezentowanym na ekranie.
Za pośrednictwem specjalizowanego interfejsu DCS© obraz „steruje” pochyleniem oraz napędem bieżni w funkcjach : <start> , <przerwa> , <zatrzymanie> w zależności od ukształtowania terenu na filmie, potęgując dodatkowo wrażenie realizmu biegu.
SYMULATOR WĘDKOWANIASymulator wędkowania to urządzenie edukacyjne konstrukcji zespołu inżynierów Delty. Urządzenie z jednej strony umożliwia przeżycie emocji wędkarskich poprzez interakcję i walkę z łowioną rybą. Z drugiej strony, po zakończeniu „brania” przekazuje wiedzę o łowionych rybach, ich wyglądzie, zwyczajach, opisuje ciekawostki z ich życia.
Symulator jest wyposażony w prawdziwą wędkę z żyłką i kołowrotkiem, która po stronie urządzenia jest zamocowana do specjalnego systemu napinającego żyłkę. Interaktywny pasek „tęczy” wyświetlany na ekranie wskazuje stan napięcia żyłki przez wędkarza, zmuszając go do pracy wędką tak, aby złapał rybę. Kolejne stopnie trudności podwyższają umiejętności wędkarza. Po zakończeniu brania na ekranie monitora wyświetlana jest informacja o łapanej rybie. Ryba może się dać złapać albo zrywa się z haczyka, co zdarza się najczęściej.
Symulator jest bardzo wymagający. Należy zaznaczyć iż nie jest łatwo złapać rybę. Spróbujcie sami. Zapraszamy do Show Room’u Delty!
Delta jako przedstawiciel włoskiej fimy Ferretti International s.r.l. oferuje szeroki wybór symulatorów do zabawy, dedykowanych do instalacji w parkach rozrywki, kręgielniach, kinach, lotniskach, centrach handlowych. itp. Prawdziwą tajemnicą sukcesu symulatorów Ferretti jest doskonała synchronizacja ruchów platformy z sekwencją filmową oraz zaawansowany system bezpieczeństwa pracy. Symulatory działają bezobsługowo za pośrednictwem automatów wrzutowych na monety.
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA
Symulatory Ferretti wyposażone są w skomputeryzowany system odpowiedzialny za kontrolę i bezpieczeństwo mechanizmów. Zaawansowany interfejs pozycjonuje i „parkuje” maszynę w przypadku awarii lub utraty zasilania. Specjalne czujniki zbliżeniowe dookoła kabiny zapewniają bezpieczeństwo publiczności, zaś mikroprzełączniki w drzwiach wejściowych i przyciskach awaryjnych gwarantują bezpieczeństwo pasażerów.